تعویض دنده خودرو به صورت صحیح چگونه باید انجام گیرد؟

واردات خودرو در بحث بیمه شخص ثالث سمند باید بگوییم، این بیمه هزینههایی که در اثر تصادف وارد شود، را جبران مینماید. اگرچه ساخت و تولید انواع مدل های سمند همچنان ادامه دارد، اما پلتفرم قدیمی ۴۰۵ محدودیتهایی را برای طراحی تیپ های سمند ایجاد کرده است و در چند سال آینده، اولین خودرو ملی ایران به تاریخ خواهد پیوست. اما طولی نکشید که این محصول تازهوارد به تیبای کنونی تغییر نام داد. در سیستم های پراید انژکتوری سنسور هایی تعبیه شده اند که در شرایط مختلف اب و هوایی تغییر ارتفاع می دهند و به همین راحتی این خودرو رو مناسب ترین گزینه برای خودرو مقرون به صرفه پراید می کنند. سوختی که توسط موتور های کاربراتوری مصرف می شود بسیار بیشتر از نمونه انژکتوری است پس به تبع آلودگی بیشتری را برای محیط اطراف به همراه خواهند داشت. سال 1371 بود که سایپا تصمیم گرفت پراید را به عنوان جانشین پیکان روانه بازار کند. آنچه به عنوان نسخه فیس لیفت معرفی شد، نتوانست موفقیت قابل توجهی را نصیب دومین خودروساز بزرگ کشور کند و سایپا تصمیم گرفت نسخههای ارتقایافته مدلهای قبلی را یکی پس از دیگری تولید و رونمایی کند. هنگامی که پا روی پدال ترمز میفشارید، نیروی پای شما از طریق یک سیال به ترمزهای تعبیه شده در چرخها منتقل دنا پلاس اتوماتیک میشود.

در واقع نیروی پای راننده به یک سر اهرم فشار میآورد و سر دیگر قدرت را به چرخها منتقل میکند. این به روز رسانی سیستم های پراید امروزی و تکنولوژی انژکتوری است که سبب شده تا بیش از ده درصد به قدرت موتور های انژکتوری اضافه گردد. در نمونه بروز شده که نام گرفته است راندمان مصرف سوخت بالا تر رفته و قدرت موتور چند برابر گردیده است. پلتفرم، موتور و گیربکس این سه خودرو چندان جدید نیست و قبل از این در سایر محصولات ایران خودرو نیز این پیشرانهها را دیده بودیم. پس از گذشت سه دهه واقعا ریسمانی باقی نمانده است که برای توجیه ظاهر و چهره پراید به آن چنگ بیندازیم. در نهایت باید گفت پراید، تیبا و ساینا هر سه روی پلتفرم ساخته شدهاند. در ابتدای مقایسه ی پراید انژکتوری و کاربراتوری باید گفت که سیستم های قدیمی کاربراتوری از سیم و قطعات مکانیکی بسیار بیشتر از پراید های انژکتوری ساخته شده اند پس اگر جزء افرادی هستید که پراید کاربراتوری دارید باید بدانید که، این خودرو نیازمند تعمیر، سرویس و نگهداری بیشتر از پراید های انژکتوری می باشد. هزینه تعمیرات در سیستم انژکتوری بیشتر از سیستم کاربراتوری می باشد چرا که از قطعات متعدد الکترونیکی تشکیل شده است اما در مقابل در دورهی زمانی طولانی تری به تعمیر نیاز خواهد داشت.

اما جای نگرانی نیست و شما میتوانید با کمی تحقیق و بررسی ماشین از لحاظ فنی و ظاهری بهترین خرید را داشته باشید. اگر خودروی کاربراتوری دارید و به بعضی نقاط کشور همچون شمال با شرایط آب و هوایی متفاوت تر از شهری مثل کرج سفر کرده باشید مطمئنا شاهد افت فشار موتور و نا منظم کار کردن آن خواهید شد. این مشکل نشان دهندهی این است که این سیستم مناسب هر شرایط آب و هوایی مختلف نیست پس از نظر ما با یک بار هزینه کردن و خرید سیستم انژکتوری با خیالی آسوده به سراسر کشور بدون دغدغه سفر کنید. رطوبت هوای داخل ماشین به دلیل خنکی اواپراتور به آب تبدیل میشود که این آب از طریق شلنگ تخلیه به بیرون خودرو هدایت میشود. پیکان حدود ۵ دهه روی خط تولید ایران ناسیونال و بعدها ایران خودرو قرار داشت و با وجود اینکه انگلیسیها آن را ساخته بودند، اما آنقدر با فرهنگ مردم ایران عجین شده بود که به عنوان یک خودرو ملی به آن نگاه میشد. اما تفاوتی که بین پراید 131 و پراید 132 وجود دارد این است که سپر و زههای بدنه این خودرو بر خلاف پراید 131، همرنگ است.

البته تعدادی نشانه واضح در این رابطه وجود دارد، مانند چراغ هشدار سیستم ترمز در قسمت نشانگرهای پشت فرمان و احساس طی مسافت بیشتر خودرو زمانی که اقدام به ترمزگی می کنید. برای اینکه درک بهتری از این موضوع پیدا کنید. با توجه به موارد ذکر شده سیستم های موجود در خودرو انژکتوری پیچیدگی بیشتری به نسبت پراید کاربراتوری دارد و برای شناسایی نحوه عیب یابی پراید انژکتوری باید حتما به تعمیرگاه مراجعه کنید تا تعمیرکار با کمک سیستم های بروز کامپیوتری بتوانند عیوب رخ داده در موتور خودرو را به راحتی و به دقیق ترین شکل ممکن تشخیص دهند. اگرچه تفاوت دو خودرو در بخش فنی آنچنان زیاد نیست، اما مقایسهها از برتری ساینا حکایت دارد. هر چند از سیستم کاربراتوری در موارد ذکر شده در متن فوق استفاده می گردد اما سیستم های امروزی انژکتوری مقرون به صرفه، کم هزینه و کاربردی تر هستند و برای هر خودروی مدرن و امروزی لازم می باشند. اگر این خودروها را با خودروهای مدرن بازارهای بینالمللی مقایسه کنید، واقعا حرف چندانی برای گفتن ندارند. این سیستم ها به نحوی برنامه ریزی و طراحی شده اند که سوخت رسانی به هر سیلندر به شکلی جداگانه انجام می شود و این ای سی یو اتومبیل است که تعیین می کند چه میزان سوخت هنگام بالا رفتن آمپر چکار کنیم؟ باید مصرف گردد.  &;​.