بررسی تارا و مقایسه با ماشینهای هم رده

فهرست مطالب

اما در کنسول میانی خودرو یک زیر آرنجی با قابلیت حرکت در آن تعبیه شده که صرفا دسترسی به ترمز دستی خودرو را سخت کرده و باید یک بازنگری در طراحی این قسمت صورت بگیرد. اما آیینه های جانبی ابعاد بزرگی دارند ولی با کلیت طراحی خودرو هماهنگی چندانی ندارند و لازم است بازنگری اساسی در این قسمت صورت گیرد. تفاوت آنها با گیربکسهای خودکار و دستی در این است که عمل تعویض دنده به صورت خودکار انجام میشود اما به راننده امکان کم و زیاد کردن دندهها به صورت دلخواه چطور از سرقت خودرو جلوگیری کنیم؟ – آکادمی مالی مسعود را میدهد. در ادامه حرکت ، این پروسه ادامه پیدا می کند ، یعنی هرچقدر سرعت خودرو بالاتر می رود با استفاده از نسبت انتقال کمتر ، سرعت خودرو را افزایش می دهیم تا جایی که به دنده آخر خودرو می رسیم (فرض کنیم خودروی ما 5 دنده باشد). چهره دیگنیتی از نظر ظاهری در سگمنت کراساوور کوپه قرار میگیرد و باید آن را به عنوان اولین کراساوور کوپه بازار بدانیم. برای یادآوری باید بگوییم که دیگنیتی دقیقاً در سگمنت مشابه خودروی معروف بی ام و قرار میگیرد. خودروهای چینی همواره به ارائه آپشنهای بیشتر نسبت به رقبای هم قیمت معروف بودهاند و حالا که از محصولات کاملاً اقتصادی به تولید ماشینهای لوکس روی آوردهاند، لیست آپشنها تکمیلتر از همیشه پیش رویمان قرار گرفته است. .


خودرو دیگنیتی

ماشین اتومات بخرم یا دنده ای؟ + مزایا و معایب هر کدام - مجله همراه مکانیک بیرینگ یا یاتاقان گیربکس که به چرخ دنده های هماهنگ کننده نیز از آنها یاد میشود با استفاد از چرخ دنده های که روی سطح خود دارند به سمت چرخ دنده مورد می رود و با چفت شدن با آن باعث حرکت چرخ دنده ها میشود. ۱ گیربکس چیست و چه وظایفی دارد؟ اما تارا که نمونه ایرانیزه شده پژو ۳۰۱ است و از سال ۱۴۰۰ تا کنون در بازار حضور دارد و در این مدت انواع و اقسام حاشیه های مثبت و منفی داشته است. رو در ها تم رنگی به صورت دو رنگ است و تماما از پلاستیک های خشک در ساخت ها استفاده شده است و حتی در قسمت هایی که با دست سرنشین در تماس است از متریال های پارچه ای و مخمل نیز استفاده نشده است. صندلی های خودرو نیز تلفیقی از چرم و پارچه هستند و قابلیت گرمکن و تنظیم برقی صندلی های جلو نیز برای تارا فراهم شده است. در قسمت جلو ترکیبی یکنواخت و زیبا بین چراغها و جلوپنجره پدید آمده که سراسر چهره خودرو را در برگرفته است. اما مانعی که سر راه موفقیت دیگنیتی وجود دارد، قیمت بالای آن در بازار است. در زمینه امکانات ایمنی و رفاهی هم بعضی از امکانات ایمنی و رفاهی شاهین عبارت اند از؛ ۲ کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سیستم کمکی حرکت در سر بالایی، محدود کننده سرعت، کروز کنترل، مالتی مدیا ۱۰ اینچی، تهویه مطبوع اتوماتیک، کی لس استارت و ورود خروج بدون کلید، محدود کننده سرعت، سیستم پایش فشار باد تایر ها، سنسور نور، صندلی برقی راننده و سرنشین جلو با گرمکن، شیشه های عقب دودی، سانروف، آنتن کوسه ای و…


خودرو فیدلیتی

فضای داخلی این کراساوور کوپه نیز در ردیف جلو بسیار جادار و راحت است اما ردیف عقب به دلیل شیب سقف میتواند محدودیتهایی از ناحیه سر برای افراد بلندقد ایجاد کند، هر چند به دلیل فاصله ۲۷۹۰ میلیمتری بین محورها، فضای پای کافی در اختیار سرنشینان قرار دارد. طرح سپر با وجود مهشکن، دیفیوزر نقرهای و سر اگزوز کرومی، زیبایی نمای عقب دیگنیتی را کامل کرده است. در نمای جانبی یک خط شانه که از چراغ های جلو شروع شده و در اواخر درب عقب خودرو محو می شود. صندلی های خودرو نیز روکش چرمی دارند و در نمونه پلاس قابلیت تنظیم برقی صندلی های جلو و گرمکن را نیز خواهند داشت. دانگ فنگ سعی کرده با استفاده از پلاستیکهای مشکی براق همراه با روکش چرمی در نیمه بالایی داشبرد و قسمتی از تودریها، حسی مشابه خودروهای لوکس را برای سرنشینان کابین این خودرو پدید آورد. همانطور که در بحث نسبت انتقال توضیح داده شد ، هرچقدر نسبت انتقال بیشتر باشد ، سرعت خروجی نسبت به سرعت ورودی کمتر است و از طرف دیگر این کاهش سرعت باعث افزایش قدرت می شود ، یعنی با افزایش نسبت انتقال ، قدرت خروجی نسبت به ورودی بیشتر می شود.


خودرو دنا پلاس مسولیت مهم گیربکس خودرو، نظم دهی سرعت و گشتاور مورد نیاز برای شرایط گوناگون رانندگی است.جعبه دنده خودرو دستی: در ماشین های قدیمی بیشتر از گیربکس های دستی سود برده می شد و تغییر دنده تماماً بر عهده راننده ماشین بود. هنگامی که با دنده 5 حرکت می کنیم ، نسبت انتقال در کمترین مقدار ممکن قرار دارد ، در بیشتر خودرو ها نسبت انتقال دنده 5 ، کمتر از یک می باشد. اما یکی از تفاوتهای اصلی بین تارا اتومات و دنده ای موضوع جعبه دنده است که در واقع مهمترین و اساسیترین تفاوت این دو نسخه از تارا ایران خودرو محسوب میشود. ولی خودرو فیدلیتی یا جتور این بار توسط بهمن موتور به بازار ایران معرفی و عرضه شد. همچنین موتور پلاس با برخورداری از ۱۶ سوپاپ با سیستم زمانبندی متغیر، از موتور قدیمی ۸ سوپاپ شاهین مدرنتر است. ابعاد شاهین پلاس در مقوله های طول، عرض و ارتفاع به ترتیب برابر است با، ۴۴۶۰×۱۷۶۹×۱۵۰۲ میلی متر و فاصله بین دو محور نیز ۲۶۵۰ میلی متر و وزن خودرو نیز بیش از ۱۳۰۰ کیلوگرم خواهد بود. همان گونه که قبلا گفتیم شاهین پلاس مجهز به یک موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با نام است که توانایی تولید که به سیستم هایی نظیر پمپ روغن متغیر و مجهز است که توانایی تولید ۱۱۵ اسب بخار و ۱۴۷ نیوتن متر گشتاور دارد. ​​​​ ​​.